Hinta: jäsenille 8,00 € ja muille 12,80 € (+postituskulut)

Miten tilaan ravintolassa? Miten teetän silkkipaidan? Miten ostan matkalipun? Kiinaa matkalle – sanoja ja sanontoja auttaa näissä ja muissakin Kiinan-matkailijoiden pulmissa. Monipuolisen mutta ytimekkään sanaston lisäksi kirjanen sisältää johdatuksen kiinan kielen rakenteisiin, joita soveltamalla käyttäjä voi itse laajentaa sanastoa entisestään.

Kirjasta on helppo käyttää. Samalla sivulla on rinnakkain teksti suomeksi, pinyin-äännekirjoitus ääntämistä varten sekä kirjoitusmerkit. Viimeistään kirjoitusmerkeistä kiinalainen osapuoli ymmärtää mitä halutaan sanoa, vaikka suullinen viestintä ei onnistuisikaan. Kirjoitusmerkkien avulla kiinalainen osapuoli pystyy myös välittämään omat vastauksensa tai lisäkysymyksensä kirjasen suomalaiselle käyttäjälle. Kirjanen auttaa satunnaistakin Kiinaan matkaavaa selviämään eri tilanteista ilman aikaisempaa tietoa kielestä.

FT, sinologi Jyrki Kallio on harrastanut Kiinan-matkailua jo vuodesta 1986 ja on asunut Kiinassa sekä opiskelijana että diplomaattina yhteensä viisi vuotta. Hän on toiminut kiinan kielen opettajana ja kääntäjänä. Parhaillaan Kallio toimii Ulkopoliittisen instituutin vanhempana tutkijana.

Jyrki Kallio Kiinaa matkalle – sanoja ja sanontoja on Suomi–Kiina-seuran vuonna 1995 julkaiseman Kiinan-kaupan käsikirjan liitteenä ilmestyneen samannimisen matkailijan sanastovihkosen täysin uudistettu, laajennettu ja Kiinaa matkalle – sanoja ja sanontoja ajanmukaistettu laitos.

Suomi–Kiina-seura, 2006. ISBN 951-97263-2-2. Nid., 52 sivua.

Tilaukset toimistosta:  toimisto@kiinaseura.fi .