tapahtumakuva_KUV2017 (1)(1)

Kukko kiekuu! Lohikäärmeet ja leijonat hiipivät esiin piiloistaan ja valtaavat jälleen Keskuskadun siirtyessämme Apinan vuodesta Kukon vuoteen perjantaina 27. tammikuuta.

Tule mukaan taianomaiseen maailmaan, jossa huolet unohtuvat värikkäiden lyhtyjen alla, vauhdikkaat tanssit ja kungfu-esitykset vievät mukanaan ja kauniit sävelmät soivat sydämiin. Markkinahulinaa tarjoaa kadun lukuisat kojut. Vatsat täyteen kiinalaisia herkkuja saa puolestaan ruokakojuilla. Pääset myös seuraamaan kiinalaista jäänveistomestaria työssään, kun hän loihtii upean jääkukon vartioimaan juhlapaikkaa. Ilta huipentuu perinteiseen tapaan suureen Finnairin tarjoamaan ilotulitukseen!

Tapahtumaa isännöivät Helsingin ja Pekingin kaupungit. Järjestelyistä vastaa Kansainvälinen kulttuurikeskus Caisa yhdessä Suomi–Kiina-seuran kanssa.

Ohjelma:

Uudenvuoden kulkue Narinkkatorilta Keskuskadulle
16:00–20:00
Kungfua, musiikkia, tanssiesityksiä ja kädentaitajia Pekingistä | Lohikäärme- ja leijonatanssia | Kiinalainen jäänveistomestari työssään | Kiinalaiset markkinat ruokakojuineen
Finnairin tarjoama kukon vuoden ilotulitus Töölönlahdella

Tarkempi ohjelma: